Waterschade kan aanzienlijke gevolgen hebben voor uw woning of bedrijfspand. Van beschadigde vloeren en muren tot onbruikbare inventaris en financiële schade door stilstand, de impact kan groot zijn. In zulke situaties verwacht u dat uw verzekeraar snel en volledig uitkeert op basis van uw opstalverzekering waterschade. Helaas gebeurt dit niet altijd. Verzekeraars kunnen schadeclaims afwijzen, vergoedingen beperken of procedures vertragen. BBS Advocaten helpt u bij het afdwingen van een eerlijke schadevergoeding en staat u bij in juridische geschillen met uw verzekeraar.
Waterschade ontstaat wanneer water onverwacht schade toebrengt aan uw eigendommen. Dit kan diverse oorzaken hebben, zoals lekkages in leidingen of daken, overstromingen, problemen met riolering of afvoeren, storm- en regenvalschade of defecten aan huishoudelijke apparaten zoals wasmachines en vaatwassers.
Of uw waterschade wordt vergoed, hangt af van uw polisvoorwaarden. Verzekeraars hanteren strikte criteria en kunnen proberen dekking te weigeren door zich te beroepen op achterstallig onderhoud, nalatigheid of polisuitsluitingen.
Het indienen van een schadeclaim lijkt eenvoudig, maar in de praktijk ondervinden veel verzekerden obstakels, zoals:
Hier kan BBS Advocaten het verschil maken. Onze specialisten in waterschadeclaims begeleiden u door het volledige proces, van het verzamelen van bewijsmateriaal tot het afdwingen van een eerlijke uitkering. Wij nemen de communicatie met uw verzekeraar uit handen en zorgen ervoor dat uw rechten worden gerespecteerd.
Onze ervaren advocaten bieden juridische bijstand bij:
Een juridisch conflict met uw verzekeraar kan frustrerend en tijdrovend zijn. Door tijdig een gespecialiseerde advocaat in te schakelen, voorkomt u onnodige kosten en vertragingen. Wij zorgen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft, zodat u zich kunt richten op het herstel van uw woning of bedrijf.
Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Uw schadevergoeding is onze prioriteit.
“Joost heeft mij goed geholpen, waardoor ik nu weet waar ik aan toe ben. Ik raad iedereen Joost aan. Hij is vriendelijk en luistert goed naar uw probleem, zet de juiste acties uit en zorgt dat u de juiste informatie krijgt.”
“Via onze accountant kwamen wij bij Joost in verband met een geschil over een contract. Hij wees ons eerst op onze rechtsbijstandverzekering. Die hebben dekking verleend en uitbesteed. Joost heeft op deskundige wijze onze zaak behandeld en een uitstekend resultaat behaald zonder dat wij voor onverwachte kosten kwamen te staan. Alles is betaald door de rechtsbijstandsverzekering. Wij zijn zeer tevreden over Joost en bevelen hem aan iedereen aan.”
“Door daadkrachtig optreden heeft Joost voor mij het optimale resultaat bereikt. Daarmee is een vervelende en mogelijk langslepende kwestie voorkomen. Joost heeft mij ook gewezen op mijn recht op dekking onder de rechtsbijstandverzekering, zodat ik geen kosten heb hoeven maken. Ik ben Joost dankbaar voor zijn goede juridische bijstand.”
“Joost van den Bogart is mijn vaste juridische partner, en ik leg met veel vertrouwen al mijn specialistische vraagstukken aan hem voor. Zijn expertise en betrokkenheid maken dat ik hem zonder aarzeling kan aanbevelen. Joost levert niet alleen juridisch werk van hoge kwaliteit, maar doet dit ook tegen een eerlijke prijs. Wat ik vooral waardeer, is zijn vermogen om mee te denken over het juridische aspect van een geschil, terwijl hij tegelijkertijd oog heeft voor de bredere context en andere belangen. Dankzij zijn tijdige advies zijn al meerdere potentiële conflicten in de kiem gesmoord, wat me aanzienlijk veel tijd, geld en energie heeft bespaard.”
“Met een energie-leverancier kregen wij een geschil over de uitleg van een contract en dat zorgde voor financiële schade. De leverancier hield vast aan haar uitleg en wilde de schade niet vergoeden. Ik besloot Joost in te schakelen. Hij sommeerde de leverancier de schade te vergoeden. Nadat de leverancier weer weigerde, heeft Joost een dagvaarding opgesteld. Na het lezen van de dagvaarding gaf de leverancier zijn ongelijk toe en bood aan de schade te vergoeden. Ik ben heel tevreden over de dienstverlening.”
“Joost van den Bogart heeft mij bijgestaan in een geschil met een opdrachtgever over de uitleg van een contract. De opdrachtgever betaalde de laatste facturen niet. Na overleg stelde Joost een duidelijke dagvaarding op, waarna de opdrachtgever de zaak snel wilde schikken. Het resultaat is goed. Ik ben tevreden over de werkzaamheden van Joost!”